A BKV Zrt. megbízásából

Az Igazgatóság munkatársai látták el a kivitelezés teljes műszaki ellenőrzését, a tervek felülvizsgálatát, a Minőségbiztosítási és Mintavételi Tervek, valamint, a Technológiai Utasítások jóváhagyását, és a karbantartási kézikönyvek felülvizsgálatát, a minőségbiztosítási feladatokat, a projekt dokumentálását, koordinálják a tartalékkeret felhasználását, az előrehaladás, és a kivitelezői projektadminisztráció ellenőrzését.
A munka 2016. október 7-én kezdődött, a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkák megvalósításával.

A 2017-ben az északi szakaszhoz tartozó 6 db állomás (Co5/C) felújítására, továbbá a vonali és hírközlési (Co234) kivitelezési munkák is megkezdődtek a Lehel tér – Újpest Központ közötti északi szakaszon. Közel másfél év alatt ezen a szakaszon elkészültek a felújítási munkák. 2019. március 30-án megindulhatott az utasforgalom.

Az északi szakasz felújítását követően 2019. április 6-án megkezdődtek a Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest állomások közötti déli szakasz felújítási munkái, melyen 2020. október 22-én megindulhatott az utasforgalom.

A középső szakasz felújításának ütemezése az alábbi volt:

  • 2020. március 7-én megtörtént az Arany János utca és Ferenciek tere metróállmások lezárása.
  • 2020. július 11-én a Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák metróállomásokon is elkezdődtek a korszerűsítési munkálatok.
  • 2020. november 7-én megtörtént a Nyugati pályaudvar – Semmelweis Klinikák állomások közötti szakasz lezárása.
  • 2022. május 14-én a középső szakasz három állomása – Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák – megnyílt az utasok előtt, és elkezdődött a Lehel tér, Nagyvárad tér metróállomások felújítása, valamint a Dózsa György úti metróállomás utólagos akadálymentesítésének befejezése.
  • 2023. január 23-án megnyitottuk az utasok előtt a Ferenciek tere és Deák Ferenc tér állomásokat, így Deák Ferenc tér Kőbánya-Kispest között már metró szállította az utasokat. Az autóbuszos pótlás Deák Ferenc tér és Göncz Árpád városközpont között folytatódott.
  • 2023. március 20-án átadtuk az utasforgalomnak az Arany János utca és Nyugati pályaudvar, valamint a Dózsa György út metróállomást, már akadálymentes elérhetőséggel. Így az M3-as metró a teljes vonalon közlekedett, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélküli áthaladással. A metrópótlás hétköznaponként teljesen megszűnt, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomást állomáspótló járatokkal lehetett megközelíteni.
  • 2023. május 22-én megnyitottuk az utasforgalom előtt a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is (ahol a korszerűsítés csak 2022 májusában kezdődött), így befejeződött az M3 metróvonal 5,5 évig tartó rekonstrukciója.

Az állomások és a teljes pálya felújítására irányuló vállalkozói szerződések mellett az M3 metróvonalon az EDR hálózat országos lefedettsége is bővült, mely kivitelezési munkák műszaki ellenőrzése és a hozzá kapcsolódó mérnöki tevékenység is az Igazgatóság feladata.

A kivitelezők tevékenységét és az elkészült létesítményeket Független Tanúsító vizsgálja és tanúsítja, mely feladatokat szintén az Igazgatóság munkatársai koordinálják.