Folytatódik a Nagyvárad tér akadálymentesítése
Második üteméhez érkezett az M3 felszíni akadálymentesítési projekt a Nagyvárad térnél. Az Orczy úti metrólejárónál is új jelzőlámpás gyalogátkelőhely létesül.
Július 14-től új jelzőlámpás gyalogos-átkelőhely kialakítása kezdődik a Nagyvárad téren az Orczy úton a metrólejárónál. A munkák várhatóan három hétig tartanak, mely a közösségi közlekedést is érinteni fogja. Július 14. és 16. között a 23-as és 24-es villamos Nagyvárad tér M megállója le lesz zárva az utasforgalom elől, a 23-as és 24-es villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek a teljes vonalon.
A Nagyvárad téren az M3 felszíni akadálymentesítési projekt keretében az első ütemben az Üllői úton a Szent István Kórház és a SOTE Elméleti Tömb között középszigetes gyalogos-átkelőhely létesült. A Haller utca torkolatában a villamosvágányon átvezető átkelő lett kialakítva.
Akadálymentes közlekedési csomópontok
A Nyugati téren jelenleg is zajlik három új – jelzőlámpával szabályozott – gyalogos-átkelőhely létesítése az M3 felszíni akadálymentesítési projekt keretében. A kivitelezésnek köszönhetően a Nagykörúttal párhuzamosan a Bajcsy-Zsilinszky utat és a Váci utat, valamint a Szent István körutat keresztezve is jelzőlámpás, hangjelzéssel kiegészített zebrát vehetnek majd igénybe a közlekedők.
A Budapest Főváros Önkormányzatával kötött együttműködési megállapodás alapján a Budapest Közút Zrt. saját tervezésében és kivitelezésében új jelzőlámpás gyalogos-átkelőhelyek létesültek az Újpest központ, Dózsa György út (Dráva utca), Lehel tér (Gogol utca), Népliget, Pöttyös utca metróállomásoknál is.
Az M3 felszíni akadálymentesítési projekt célja teljesen akadálymentes, új jelzőlámpával szabályozott gyalogos-átkelőhelyek kialakítása, a metróaluljárók akadálymentes összekötése a felszínen, az újonnan létesített liftek felszíni akadálymentes kiszolgálása, a csomópontban a kapcsolódó kerékpáros infrastruktúra megteremtése, szükség szerint új forgalmi rend kialakítása.
Újjáéledő sugárutak
Az M3-as metróvonal felújításának befejezésével új szakaszába lépett az Újjáéledő sugárutak városfejlesztési koncepció megvalósítása. A felújított metró és az évek óta alacsonyabb forgalom most lehetőséget ad arra, hogy a belvárosi autópályák helyett újjáéledjenek az egykor szebb napokat látott sugárutak. A feleslegessé váló buszsávok átalakításával egyszerre cél, hogy kisebb legyen a belváros forgalmi terhelése, hogy biztonságosan lehessen kerékpározni az Üllői út és a Váci út mentén, illetve hogy csökkenjen a torlódás mértéke a belvárosban. A Nyugati téri gyalogátkelők kialakítása is szorosan kapcsolódik ehhez az átfogó városfejlesztési koncepcióhoz.
Legutóbbi hozzászólások